Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Svenska Spels nya hemsida 2016

Reg.datum
    jan 2009
    Tack!
    1 972
    Tackad 405 gånger i 369 inlägg

Standard Svenska Spels nya hemsida 2016

Svenska spel gör om sin sida - den nya lanseras den 1 februari 2016.

Läs mer här: https://svenskaspel.se/artiklar/sajt...-nya-sajt-bild

När stänger gamla Bolagsspel och när lanseras det nya?
    1 februari 2016 och då kommer respektive medlems andel på bolagskontot betalas ut till spelkontot. Så från 1 februari 2016 så behöver alla medlemmar sätta in medel på bolagskontot igen.

Arenan – vad är det?
    Arenan är en ny samlingsplats för alla spel där du spelar med andra. Nya Bolagsspel kommer att finnas på Arenan. Vi kommer utöka Arenan med flera roliga sätt för er att spela tillsammans framöver så håll utkik!

Nya roller i Bolaget:
    Från och med att vi lanserar nya bolagsspel så kommer rollerna i bolaget förändras. Det kommer finnas 3 olika roller i bolaget.

Bolagshållare:
    Den som skapat bolaget och kan dela ut roller till andra i bolaget. Denna kan göra allt i bolaget som att bjuda in fler medlemmar, avsluta bolaget, starta insättning, dela ut pengar och lägga och annullera spel.
    Admin – Man får adminrättighet av bolagshållaren och då kan man lägga och annullera spel, starta en insättning och initiera utdelning.
    Medlem – Är bara med i bolaget och är passiv. Kan inte lägga spel, initiera insättning eller utdelning.
    Vid övergången från gamla till nya bolagsspel kommer alla dagens bolagshållare fortsättningsvis också att vara det. Övriga bolagsmedlemmar kommer att bli admin per automatik. Detta gäller även för nya bolag som skapas efter övergången, d v s medlemmar blir admin per automatik till dess att bolagshållaren ev tilldelar en annan roll. Vill bolagshållaren ändra rättigheter kan denne göra det efter att nya Bolagsspel är igång.

Nytt om bolagskontot och saldot:
    Alla medlemmar i bolaget måste i nya bolagsspel ha lika andel i bolagskontot. Detta för att underlätta för bolagshållare och admin att lägga spel då de vet vilket belopp som finns tillgängligt att lägga spel för. Respektive medlems andel i bolagskontot är i nya bolagsspel saldot fördelat på antal medlemmar i bolaget.

Begäran om insättning:
    Bolagshållaren och Admin kan begära en insättning av alla bolagsmedlemmar. Det görs genom att klicka på knappen begär insättning och skriv summan. Då går det ut en begäran till alla medlemmar. Detta måste göras av någon i bolaget från 1 februari då alla medel på bolagskontot vid övergången från gamla till nya bolagsspel kommer att fördelas ut till respektive bolagsmedlem till dennes spelkonto.

Utdelning från bolaget:
    För att alla bolagsmedlemmar alltid ska ha lika andel på bolagskontot, blir bolaget inte spelbart om enskilda medlemmar tar ut sin andel ur bolaget. Bolagshållaren och Admin kan göra en utdelning av respektive medlems andel till medlemmens spelkonto (varpå alla medlemmar får samma utdelning). Vanliga medlemmar kan endast kontakta bolagshållaren via epost och begära utdelning av sin andel i bolagskontot alternativt lämna bolaget och då betalas dennes andel ut till medlemmens spelkonto.

Vinster upp till femtusen kronor per bolagsmedlem tillgodoräknas respektive bolagsmedlems andel på bolagskontot.

Spela och hantera bolagsspel oavsett om du sitter med mobilen eller vid datorn
    Från och med att vi lanserat vårt nya bolagsspel så kommer du kunna hantera det i alla plattformar. Mobil, surfplatta eller dator – alla fungerar lika bra! Du kan även rätta dina spel i alla plattformar. Gäller tyvärr inte externa systemspel (fd Egna Rader) som till en början bara kan spelas via dator som idag.

Vad händer med Bolagsforum?
    I dialog med er kunder har vi försökt hitta en bra lösning för ett nytt Bolagsforum. Lösningen kommer fungera i alla plattformar – mobil, dator och surfplatta och du kan till exempel få notifieringar när någon svarat på ditt inlägg. Nya Bolagsforum släpps 1 februari.

Nästa steg av bolagsspel?
    Vi ser detta som ett första steg gällande nya bolagsspel och priolistan av det som planeras utvecklas efter vi är live är utan inbördes ordning som följer.

Kommentarer:
    Spelkompisar (så man kan spara sina spelkompisar och inte skriva in e-post varje gång man skapar ett bolag)
    Aktivitetsfeed så man har koll på allt som händer i arenan och i de olika bolagen
    Nytt sätt att marknadsföra bolagsspel
    Eurojackpot
    Vi kommer att ta emot feedback och idéer kring nya Bolagsspel i vårt forum på denna länk:

http://tycktill.svenskaspel.se/

2. Följande medlem Tackar dig dr_mange för ditt användbara inlägg:

Luis Amigo (2016-01-22)

Reg.datum
    jul 2006
    Tack!
    767
    Tackad 617 gånger i 440 inlägg

Standard

Korkat att man måste ha lika mkt på bolaget och att allting delas ut direkt. Utesluter därmed folk som inte kan/hinner sätta in varje vecka.

Som jag ser det blir det än mer tjatande på bolagsmedlemmarna och därmed för min egen del - totalt ointressant att ha ett löpande bolagsspel.

Svenska spel har lyckats att lotta med bollarna 0 för bra, 4 för kanske och 12 på shit!

4. Följande 2 medlemmar Tackar dig Garpe för ditt användbara inlägg:

Luis Amigo (2016-01-22)

Tord Nilsson Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Garpe Visa inlägg
    Korkat att man måste ha lika mkt på bolaget och att allting delas ut direkt. Utesluter därmed folk som inte kan/hinner sätta in varje vecka.

Som jag ser det blir det än mer tjatande på bolagsmedlemmarna och därmed för min egen del - totalt ointressant att ha ett löpande bolagsspel.

Svenska spel har lyckats att lotta med bollarna 0 för bra, 4 för kanske och 12 på shit!
    Jo det är verkligen korkat. Däremot tycker jag om att vem som helst inte kan tippa i bolaget mer än bolagshållaren utan tillstånd. Förr kunde ju vilket troll som helst joina och spela upp andras pengar och avsluta redan inlämnat spel utan bolagshållarens tillstånd minuterna innan avspark. Molle på liverättning är inget troll, men råkade av misstag radera det spel jag hade lämnat in så att vi inte kunde spela den veckan

Tycker också att det är korkat om någon vill ta ut sina pengar och spara lite så måste man avsluta sitt medlemskap och be att få komma in igen. En verklig onödig omväg. Jag vet att Dr_mange brukar ta ut sina pengar, nu måste han be mig flytta över pengarna och då måste jag flytta över allas pengar om jag fattat rätt??!!! idioti är det

6. Följande 2 medlemmar Tackar dig Tord Nilsson för ditt användbara inlägg:

dr_mange (2016-02-17),Garpe (2016-01-22)

Reg.datum
    feb 2009
    Tack!
    421
    Tackad 1 240 gånger i 1 078 inlägg

Standard

Fortsätter klaga...

* En enkel överblick av en hel kupong där man ser lag+odds+streck = Borta. Läsa lite - scrolla, läsa lite - scrolla. Hur var nu match 2? Scrolla upp upp upp. - Ja, så var match 2 - scrolla ned ned ned för att fortsätta =Suck..

* Denna sida vill jag kunna ta bort då den för det mesta är helt ointressant.

* Lämna in fler än en kupong = Klicka, scrolla, klicka, scrolla, klicka, scrolla i en evighegt. Sedan måste man klicka för att få upp betalknappen sedan betala, sedan betalaknappen en gång till (vem vet, jag kanske är osäker om jag vill betala spelet, haha) för att sedan avslutas med att man måste klicka bort att jag betalt mitt spel. Sedan ett klick till för att få upp kupongen igen.
    - Då kör vi kupong 2-3 och 4 = Suck.

* Så klart man måste klicka för att se saldot = Ilands-suck.

Allt börde kunna väljas i inställningar!?

Lite beröm dock då de verkat fått på näbben angående bolagsspel och väntar med sjösättningen av det.

Det där med att förenkla verkar inte vara SvS grej.

Edit - Fyller på listan.

* Historiken strypt till fem matcher?

* Ett smidigt sätt att diskutera ett spelförslag på ett forum som detta var att jag fyller i min ram som jag tror -> skriv ut -> kopiera -> klistra in. Det går inte längre?

* Om jag spelar tex ett 0-7-16 system. Hur lägger jag upp dessa rader på tex Liverattning.se. Dvs kan jag inte se mina rader i expanderat läge?

8. Följande medlem Tackar dig Mcdilsson för ditt användbara inlägg:

dr_mange (2016-02-17)

Reg.datum
    feb 2009
    Tack!
    421

Standard

Fyller på listan.

Reg.datum
    jul 2006
    Tack!
    767
    Tackad 617 gånger i 440 inlägg

Standard

Fast den ser väl ut som appen gjort ett bra tag?

Reg.datum
    feb 2009
    Tack!
    421

Standard

På det stora hela = Ja. Den är dock mer användarvänlig.

12. Följande medlem Tackar dig Mcdilsson för ditt användbara inlägg:

dr_mange (2016-02-20)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
tipszonen.se
- Stöd Tipszonen
Gå vidare till
- Följ oss på facebook